Saturday 28 January 2012

Hujjatun laka aw Hujjatun alaika...

Kata seorang teman kepada saya:
"Tak hairan lah semua nie..bnyak berlaku dunia sekarang..Hafiz Quran..Tukang sampaikan Khutbah pada hari Jumaat..Imam Masjid@surau2...saya terpaksa faham..mereka manusia biasa..mereka juga tak sempurna..mereka pun berbuat silap..tak ada yg sempurna di dunia..terlihat depan mata saya..ada dalam kalangan mereka yang berpegang tangan dengan perempuan yang bukan mahram bila keluar berjalan2..ada yang meninggalkan solat(fardhu dan Jumaat),ada yang menzalimi manusia lain..ada juga yang memakan harta anak2 yatim..fitnah memfitnah...riba..rasuah..ada yang mengambil hak2 orang lain dalam sedar...inilah realiti dunia sekarang..saya kenal bnyak orang yang berperwatakan sebegitu di sekeliling saya.....saya hnya kasihankan mereka..manusia menggelarkan mereka Imam..atau Hafiz....Ustaz...ternyata Al Quran tak mampu menjadi benteng untuk menghalang mereka daripada melakukan kemungkaran sprti itu..."

Sayaang seribu kali sayang..Al Quran hujjatun laka aw hujjatun 'alaika..(Al Quran menjadi pembela bagi kamu atau pendakwa keatas kamu??).....hmm..Hafiz atau tidak..Imam atau bukan..itu bukan bezanya..pakaian TAQWA itu yang sebenarnya,,,

No comments:

Post a Comment